שיווק במדינות שונות ותרבויות שונות

זאת קלישאה לומר שלא ניתן לשווק באותה דרך בכל מקום, ובכל זאת פעם אחר פעם אני נתקל במנהלים וחברות שמבצעים ביאנגון או בקינשאסה את מה שעבד עבורם בתל אביב או בלוס אנג’לס, וזה לא עובד עבורם. מה ההבדל?

בעיקרון ההבדל נמצא בכלכלה המקומית, במישטר ובתרבות המקומית.

הדוגמה הברורה ביותר היא בתכונות המוצר, גם אם יש לך מוצר מעולה ואפילו יש לו מוניטין בינלאומיים הוא עדיין ידרוש שינויים על מנת להתאים לשוקי יעד שונים. חברת מקדונלדס גילתה כי אמנם בכל מקום יש נהירה אחר המוצרים שלהם ואחר הבראנד שלהם, אבל יש ואריאנטים, יש ציפיות שונות ודרישות שונות, והחברה נדרשה להכניס ליין שונה של מוצרים סביב ההמבורגר וצ’יפס על מנת לקדם מכירות. בישראל למשל הושקו המק-שווארמה והמק-פלאפל, וכך גם במקומות רבים אחרים בעולם. בהודו היה צורך לגבש דרך פעולה וקו מוצרים שיבטיחו שלא יהיה בשר בקר באוכל. חברת דיסני גילתה כי במסעדות של ביורו-דיסני הכרחי להגיש יין, שאם לא כן הלקוחות לא יבואו.זה עניין של תרבות מקומית.

כל אלה הן דוגמאות מתחום המזון, אבל אותו דבר חל לגבי מכוניות, מערכות נשק וריהוט.

מה לגבי ערוצי שיווק? חברות מדיה חברתית גילו כי על מנת לחדור לשוק הענק של סין הכרחי להחיל כללי צנזורה שלא מקובלים במערב, זה עניין של מישטר. ויש כמובן את עניין התמחור כאשר חברות הנכנסות לשוק של הודו, עוד מיליארד ומשהו צרכנים, צריכות לחשוב זול, הכל ברופי, אמנם היפנים מוכנים לשלם תמורת איכות, אבל ההודים לעומתם מוכנים להתפשר על איכות לטובת מחיר, זה עניין של כלכלה מקומית.

כאשר ניגשים לשווק בשוק חדש חובה לערוך התאמות. על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות ובכך לשפר תוצאות שיווקיות הכרחי להכיר את התנאים המקומיים, ומומלץ ללמוד מנסיונן של חברות קודמות שעשו זאת.

כדאי להתחיל מהבנת מה שמיוחד במקום שאליו אנו פונים, מה הדרך בה חושבים ומתנהגים שם ומה עיצב זאת. לשם כך אתם מוזמנים לקרוא את הפוסטים שלי בנושאחים הקשורים לכך: האדם הוא תבנית נוף מולדתו, כיצד מעצב המזון את החשיבה ועל גבי שני אלה להכיר את הקשר הבל ינתק שבין התרבות המקומית לעשיית העסקים שם: התרבות שמאחורי עשיית העסקים.

המקורות הללו יוכלו לתת תובנות כיצד להבין את שוק היעד ואילו התאמות לבצע על מנת לפעול מולו, אבל כמובן שעל גבי זה יהיה צורך לאסוף נתונים עדכניים, להכיר באופן בלתי אמצעי ולהתייעץ עם מי שמכיר אותו, מבין אותו ויכול לתרגם את כל הנתונים הללו לדרך פעולה.

בכל אחד מהשלבים הללו אשמח לעמוד לשירותכם, על ידי יעוץ להנהלה או סדנאות לעובדים ולמנהלים.

טל רשף

טל רשף הוא מומחה להבנה עסקית, כלכלית ובינתרבותית של מדינות העולם, הוא מייעץ ומלווה חברות לפעילות מביאת תוצאות מול שווקים מתעוררים בסחר הגלובלי ומרצה בנושאי עסקים, כלכלה, תרבויות והיסטוריה.
054-4606270 * Tal@intelectual.co.il * https://intelectual.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עליה במחירי השינוע הבינלאומי

העלייה במחירי השינוע העולמיים

בעיית השינוע הגלובלי של השנה וחצי האחרונות נובעת ממגוון גורמים ומשפיעה על מדינות, מוצרים ותחומי מסחר רבים. היא כאב ראש ליצואנים, ליבואנים, לאנשי שינוע ובסופו

אוסטריה - עסקים

לעשות עסקים בדרך האוסטרית

מצד אחד עשיית עסקים באוסטריה היא הזדמנות גדולה, זאת מדינה בעלת כלכלה משגשגת בלב האיחוד האירופי, והיא חלק מהעולם הפוליטי והכלכלי של מדינות המערב, אך

טליבאן

השיעור שלימדה אותנו אפגניסטן

ארה”ב סיימה בימים אלה את השהות שלה באפגניסטן, היא איבדה שם כ-7,000 חיילים, השקיעה כ-2 טריליון דולאר ונכשלה בדיוק כפי שנכשלו לפניה בריטניה וברה”מ. כאשר

כפר נטוש - יפן

נטישת הכפרים וערי הביניים

במאות השנים האחרונות רואה העולם מעבר הולך ומאיץ של מעבר מהכפר אל העיר, זה ידוע, אבל כעת נוסף מצב חדש יחסית ונוסף: המעבר מערי הביניים