שיווק במדינות שונות ותרבויות שונות

זאת קלישאה לומר שלא ניתן לשווק באותה דרך בכל מקום, ובכל זאת פעם אחר פעם אני נתקל במנהלים וחברות שמבצעים ביאנגון או בקינשאסה את מה שעבד עבורם בתל אביב או בלוס אנג’לס, וזה לא עובד עבורם. מה ההבדל?

בעיקרון ההבדל נמצא בכלכלה המקומית, במישטר ובתרבות המקומית.

הדוגמה הברורה ביותר היא בתכונות המוצר, גם אם יש לך מוצר מעולה ואפילו יש לו מוניטין בינלאומיים הוא עדיין ידרוש שינויים על מנת להתאים לשוקי יעד שונים. חברת מקדונלדס גילתה כי אמנם בכל מקום יש נהירה אחר המוצרים שלהם ואחר הבראנד שלהם, אבל יש ואריאנטים, יש ציפיות שונות ודרישות שונות, והחברה נדרשה להכניס ליין שונה של מוצרים סביב ההמבורגר וצ’יפס על מנת לקדם מכירות. בישראל למשל הושקו המק-שווארמה והמק-פלאפל, וכך גם במקומות רבים אחרים בעולם. בהודו היה צורך לגבש דרך פעולה וקו מוצרים שיבטיחו שלא יהיה בשר בקר באוכל. חברת דיסני גילתה כי במסעדות של ביורו-דיסני הכרחי להגיש יין, שאם לא כן הלקוחות לא יבואו.זה עניין של תרבות מקומית.

כל אלה הן דוגמאות מתחום המזון, אבל אותו דבר חל לגבי מכוניות, מערכות נשק וריהוט.

מה לגבי ערוצי שיווק? חברות מדיה חברתית גילו כי על מנת לחדור לשוק הענק של סין הכרחי להחיל כללי צנזורה שלא מקובלים במערב, זה עניין של מישטר. ויש כמובן את עניין התמחור כאשר חברות הנכנסות לשוק של הודו, עוד מיליארד ומשהו צרכנים, צריכות לחשוב זול, הכל ברופי, אמנם היפנים מוכנים לשלם תמורת איכות, אבל ההודים לעומתם מוכנים להתפשר על איכות לטובת מחיר, זה עניין של כלכלה מקומית.

כאשר ניגשים לשווק בשוק חדש חובה לערוך התאמות. על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות ובכך לשפר תוצאות שיווקיות הכרחי להכיר את התנאים המקומיים, ומומלץ ללמוד מנסיונן של חברות קודמות שעשו זאת.

כדאי להתחיל מהבנת מה שמיוחד במקום שאליו אנו פונים, מה הדרך בה חושבים ומתנהגים שם ומה עיצב זאת. לשם כך אתם מוזמנים לקרוא את הפוסטים שלי בנושאחים הקשורים לכך: האדם הוא תבנית נוף מולדתו, כיצד מעצב המזון את החשיבה ועל גבי שני אלה להכיר את הקשר הבל ינתק שבין התרבות המקומית לעשיית העסקים שם: התרבות שמאחורי עשיית העסקים.

המקורות הללו יוכלו לתת תובנות כיצד להבין את שוק היעד ואילו התאמות לבצע על מנת לפעול מולו, אבל כמובן שעל גבי זה יהיה צורך לאסוף נתונים עדכניים, להכיר באופן בלתי אמצעי ולהתייעץ עם מי שמכיר אותו, מבין אותו ויכול לתרגם את כל הנתונים הללו לדרך פעולה.

בכל אחד מהשלבים הללו אשמח לעמוד לשירותכם, על ידי יעוץ להנהלה או סדנאות לעובדים ולמנהלים.

טל רשף

טל רשף הוא מומחה להבנה עסקית, כלכלית ובינתרבותית של מדינות העולם, הוא מייעץ ומלווה חברות לפעילות מביאת תוצאות מול שווקים מתעוררים בסחר הגלובלי ומרצה בנושאי עסקים, כלכלה, תרבויות והיסטוריה.
054-4606270 * Tal@intelectual.co.il * https://intelectual.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דימוי חדש לסין

האם תצליח סין לשפר את הדימוי הבינלאומי שלה?

האם זה בא בהפתעה? זה היה צפוי? השבוע, במפגש עם בכירי המפלגה הקומוניסטית הסינית, הודיע נשיא סין, שי ג’ין פינג, כי על סין לספר לעולם

מיסוי זרים בסין

הרפורמה במיסוי זרים בסין מאיימת על חברות זרות

ב-31 בדצמבר 2021 יסתיים תוקפו של הפטור ממיסוי על 3 סוגי הוצאות לזרים בסין, כאשר המיסים שעליהם יבוטל הפטור הם שכירת דירה, חינוך ילדים ולימוד

מהנדס שירות

שירות לקוחות טכני סביב העולם

מה הופך שירות לקוחות טכני לשירות טוב? במשך 12 שנה נתתי שירות לקוחות טכני ברחבי העולם מטעם חברות טכנולוגיה ישראליות. אם יש דבר אחד שלמדתי

פיתוח עסקי ביפן

האם אתם ערוכים למה שיפן יכולה להציע?

האם אתם פועלים מול יפן? מקבלים ממנה השקעות? פועלים בשוק שלה? אם לא – כדאי שתבדקו היטב את האפשרות הזאת. שימו לב לנתונים. היקף ההשקעות