שיווק במדינות שונות ותרבויות שונות

זאת קלישאה לומר שלא ניתן לשווק באותה דרך בכל מקום, ובכל זאת פעם אחר פעם אני נתקל במנהלים וחברות שמבצעים ביאנגון או בקינשאסה את מה שעבד עבורם בתל אביב או בלוס אנג’לס, וזה לא עובד עבורם. מה ההבדל?

בעיקרון ההבדל נמצא בכלכלה המקומית, במישטר ובתרבות המקומית.

הדוגמה הברורה ביותר היא בתכונות המוצר, גם אם יש לך מוצר מעולה ואפילו יש לו מוניטין בינלאומיים הוא עדיין ידרוש שינויים על מנת להתאים לשוקי יעד שונים. חברת מקדונלדס גילתה כי אמנם בכל מקום יש נהירה אחר המוצרים שלהם ואחר הבראנד שלהם, אבל יש ואריאנטים, יש ציפיות שונות ודרישות שונות, והחברה נדרשה להכניס ליין שונה של מוצרים סביב ההמבורגר וצ’יפס על מנת לקדם מכירות. בישראל למשל הושקו המק-שווארמה והמק-פלאפל, וכך גם במקומות רבים אחרים בעולם. בהודו היה צורך לגבש דרך פעולה וקו מוצרים שיבטיחו שלא יהיה בשר בקר באוכל. חברת דיסני גילתה כי במסעדות של ביורו-דיסני הכרחי להגיש יין, שאם לא כן הלקוחות לא יבואו.זה עניין של תרבות מקומית.

כל אלה הן דוגמאות מתחום המזון, אבל אותו דבר חל לגבי מכוניות, מערכות נשק וריהוט.

מה לגבי ערוצי שיווק? חברות מדיה חברתית גילו כי על מנת לחדור לשוק הענק של סין הכרחי להחיל כללי צנזורה שלא מקובלים במערב, זה עניין של מישטר. ויש כמובן את עניין התמחור כאשר חברות הנכנסות לשוק של הודו, עוד מיליארד ומשהו צרכנים, צריכות לחשוב זול, הכל ברופי, אמנם היפנים מוכנים לשלם תמורת איכות, אבל ההודים לעומתם מוכנים להתפשר על איכות לטובת מחיר, זה עניין של כלכלה מקומית.

כאשר ניגשים לשווק בשוק חדש חובה לערוך התאמות. על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות ובכך לשפר תוצאות שיווקיות הכרחי להכיר את התנאים המקומיים, ומומלץ ללמוד מנסיונן של חברות קודמות שעשו זאת.

כדאי להתחיל מהבנת מה שמיוחד במקום שאליו אנו פונים, מה הדרך בה חושבים ומתנהגים שם ומה עיצב זאת. לשם כך אתם מוזמנים לקרוא את הפוסטים שלי בנושאחים הקשורים לכך: האדם הוא תבנית נוף מולדתו, כיצד מעצב המזון את החשיבה ועל גבי שני אלה להכיר את הקשר הבל ינתק שבין התרבות המקומית לעשיית העסקים שם: התרבות שמאחורי עשיית העסקים.

המקורות הללו יוכלו לתת תובנות כיצד להבין את שוק היעד ואילו התאמות לבצע על מנת לפעול מולו, אבל כמובן שעל גבי זה יהיה צורך לאסוף נתונים עדכניים, להכיר באופן בלתי אמצעי ולהתייעץ עם מי שמכיר אותו, מבין אותו ויכול לתרגם את כל הנתונים הללו לדרך פעולה.

בכל אחד מהשלבים הללו אשמח לעמוד לשירותכם, על ידי יעוץ להנהלה או סדנאות לעובדים ולמנהלים.

Avatar

טל רשף

טל רשף הוא מומחה להבנה עסקית, כלכלית ובינתרבותית של מדינות העולם, הוא מייעץ ומלווה חברות לפעילות מביאת תוצאות מול שווקים מתעוררים בסחר הגלובלי ומרצה בנושאי עסקים, כלכלה, תרבויות והיסטוריה.
054-4606270 * Tal@intelectual.co.il * https://intelectual.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

העולם

לאחר הקורונה, לאחר טראמפ

עולם חדש מתחיל ועולם קודם מסתיים. כעת, לאחר שג’ו ביידן הושבע כנשיא ארה”ב וכאשר העולם החל להתחסן בהמוניו כנגד וירוס הקורונה, אפשר להביט קדימה לעבר

Chinese global planning

סין משרטטת דרך לחמש השנים הבאות

אחת לחמש שנים מכים בסין בגונג ומכריזים על התוכנית שתתווה את דרכה של סין לשנים הבאות: תוכנית החומש הסינית. זאת תוכנית כוללת המקיפה כמעט כל

שנה חדשה גונג שי פה צאי

להיערך נכון לשנה החדשה

שני אירועים מתחברים יחד בתקופה הזאת של השנה, תחילת השנה האזרחית, שנת 2021 ב-1 בינואר, ותחילת השנה האסיאתית, שנת השור, ב-12 בפברואר. בעצם השנה מצטרף

צמיחה כלכלית במזרח אסיה

מדוע מצליח המזרח במקום בו נכשל המערב?

המספרים מציגים תמונה די ברורה, בזמן שבו מדינות המערב, דרום אסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית סובלות יותר ויותר ממגיפה הקורונה ונכנסות למשבר כלכלי הולך ומתעצם, מדינות