שיווק במדינות שונות ותרבויות שונות

האם מה שעבד עבורי במקום אחד, למשל המדינה ממנה צמחתי, יעבוד ויביא גם תוצאות במדינות אחרות ומול תרבויות אחרות?

זאת כמובן קלישאה לומר שלא ניתן לשווק באותה דרך בכל מקום. עם זאת פעם אחר פעם אני נתקל במנהלים וחברות שמבצעים בדלהי או בגואנגג'ואו את מה שעבד עבורם בתל אביב או בלוס אנג'לס, וזה לא עובד עבורם. מקומות שונים כוללים אנשים שונים, תרבויות שונים. הצלחה במקומות שונים מחייבת כלים שונים.

ברור יותר ויותר כי צריך להבין כיצד לבצע התאמות ולשווק ביעילות במדינות שונות על מנת להצליח. לשם כך צריך להבין מה ההבדל מבחינת הסביבות ואופן הפעילות ומה נובע מכך. מתוך כך נגזרות המסקנות ודרכי הפעולה.

ההבדל נמצא בכלכלה המקומית, במישטר ובתרבות המקומית

כלכלת אינדונזיה

כדי לדעת כיצד לבצע התאמות ולשווק ביעילות במדינות שונות על מנת להצליח צריך לבצע התאמות. הדוגמה הברורה ביותר לשיווק במדינות שונות ותרבויות שונות היא בתכונות המוצר ובתאימות שלו לשוק המקומי, לתרבות המקומית.


אהקליקו לקבלת יעוץ להנהלה או סדנאות לעובדים ולמנהלים.


גם אם יש לך מוצר מעולה ואפילו אם יש לו מוניטין בינלאומיים הוא עדיין ידרוש שינויים על מנת להתאים לשוקי יעד שונים. חברת מקדונלדס גילתה כי אמנם בכל מקום יש נהירה אחר המוצרים שלהם ואחר הבראנד שלהם, אבל יש ואריאנטים. במקומות שונים יש ציפיות שונות ודרישות שונות. החברה נדרשה להכניס ליין שונה של מוצרים סביב ההמבורגר וצ'יפס על מנת לקדם מכירות. בישראל למשל הושקו המק-שווארמה והמק-פלאפל, וכך גם במקומות רבים אחרים בעולם. בהודו היה צורך לגבש דרך פעולה וקו מוצרים שיבטיחו שלא יהיה בשר בקר באוכל. חברת דיסני גילתה כי במסעדות שלה ביורו-דיסני הכרחי להגיש יין, שאם לא כן הלקוחות לא יבואו. זה הכל עניין של תרבות מקומית.

כך זה רק בתחום המזון?

ניהול לוח פתקים מנהל

כל אלה הן דוגמאות מתחום המזון, אבל אותו דבר חל לגבי מכוניות, מערכות נשק וריהוט. למעשה זה נוכח כמעט בכל תחום, בכל מוצר. חברות המייצרות מערכות מענה קולי מגלות כי במדינות מוסלמיות לא ניתן להשמיע הודעות שהוקלטו בידי נשים, ההודעות צריכות להיות בקולו של גבר. זאת דוגמה.

מה לגבי ערוצי שיווק? חברות מדיה חברתית גילו כי על מנת לחדור לשוק הענק של סין הכרחי להחיל כללי צנזורה שלא מקובלים במערב, זה עניין של מישטר. יש כמובן את עניין התמחור כאשר חברות הנכנסות לשוק של הודו, עוד מיליארד ומשהו צרכנים. הן צריכות לחשוב זול, הכל ברופי. אמנם היפנים מוכנים לשלם תמורת איכות, אבל ההודים לעומתם מוכנים להתפשר על איכות לטובת מחיר, זה עניין של כלכלה מקומית.

כיצד לפעול?

אמלט - עסקים

 

כאשר ניגשים לשווק בשוק חדש חובה לערוך התאמות. על מנת לבצע את ההתאמות הנדרשות ובכך לשפר תוצאות שיווקיות הכרחי להכיר את התנאים המקומיים. מומלץ ללמוד מנסיונן של חברות קודמות שעשו זאת.

כדי להבין כיצד לבצע התאמות ולשווק ביעילות במדינות שונות על מנת להצליח כדאי להתחיל מהבנת מה שמיוחד במקום שאליו אנו פונים. מה הדרך בה חושבים ומתנהגים שם ומה עיצב זאת. לשם כך אתם מוזמנים לקרוא את הפוסטים שלי בנושאים הקשורים לכך: האדם הוא תבנית נוף מולדתו, כיצד מעצב המזון את החשיבה. על גבי שני אלה יש להכיר את הקשר הבל ינתק שבין התרבות המקומית לעשיית העסקים שם: התרבות שמאחורי עשיית העסקים.

התובנות

המקורות הללו יוכלו לתת תובנות כיצד להבין את שוק היעד ואילו התאמות לבצע על מנת לפעול מולו. כמובן שעל גבי זה יהיה צורך לאסוף נתונים עדכניים, להכיר באופן בלתי אמצעי ולהתייעץ עם מי שמכיר אותו, מבין אותו ויכול לתרגם את כל הנתונים הללו לדרך פעולה.

[להרשמה לקבלת הפוסטים של הבלוג בלי עלות שלחו בקשה באימייל: tal@intelectual.co.il או דרך דף  צרו קשר]

טל רשף תרבויות ועסקים

טל רשף

טל רשף הוא מומחה להבנה עסקית, כלכלית ובינתרבותית של מדינות העולם, הוא מייעץ ומלווה חברות לפעילות מביאת תוצאות מול שווקים מתעוררים בסחר הגלובלי ומרצה בנושאי עסקים, כלכלה, תרבויות והיסטוריה.
054-4606270 * Tal@intelectual.co.il * https://intelectual.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בלקן מקדוניה סקופיה פסל נהר

הבלקן – להכיר את הרקע והעתיד

הבלקן, או Balkans ברבים, הוא מרחב של מדינות, תרבויות, היסטוריה וסכסוכים. הוא מחולק ומפוצל פיזית על ידי עמקים ורכסים, מפרצים ואיים. הוא מחולק אנושית לשפות

בלגיה אנטוורפן כרכרה היסטוריה

הדרך כיצד לעבוד עם בלגים

נכנסים לפעילות מול בלגיה? נשלחים לרילוקיישן לשם? חשוב להכיר את הדרך כיצד לעבוד עם בלגים. זה אתגר יותר מורכב ממה שניתן לחשוב, ועבודה עם הבלגים

נשים הודו

ניהול עובדים מול אזורים שונים בעולם

ניהול עובדים ברחבי הגלובוס הוא אתגר שתלוי בתנאים היחודיים בכל מדינה ומדינה. חיוני להבין את היחוד, מה מתוכו משפיע על מצב העובדים וכיצד צריך להיערך

יעוץ והכנה לרילוקיישן

לבצע רילוקיישן לחו"ל ביעילות

לבצע רילוקיישן לחו"ל ביעילות. מה הופך רילוקיישן למוצלח? אילו גורמים יאפשרו למנהל ולמשפחתו לעקור אל מדינה אחרת לצרכי עבודה, להקים שם במשך מספר שנים את