למה הם מתכוונים כאשר…?

ידיד סקוטי שלי הגיע בשעתו בנעוריו לצפון יוון ועבד שם בעבודות חקלאיות. באחד הימים הוא ניגש לטברנה בסוף העבודה והבחין בבחורה מקומית יפה בצד השני של המקום. הוא קרא לברמן וביקש ממנו לשלוח אליה ממנו בקבוק ריצינה, יין לבן מקומי. הברמן הביט בו במבט מופתע אבל ניגש לבצע זאת.

לפתע החלה התגודדות סביב הבחורה, אנשים דיברו הרימו את קולם, הביטו בו, הצביעו עליו. לאחר מספר דקות הגיע אליו אדם נבוך המחזיק את כובעו בידו ושאל אותו: אתה רציני? אתה מתכוון לזה?

מתכוון למה?

לקח להם זמן עד שהובהר לו, באנגלית במבטא יווני חזק, שבאזור זה לשלוח בקבוק לאישה זאת הצעת נישואין…

זה לא המקרה היחידי של אי הבנה בנוגע לנישואין. חיוני להבין את המשמעות השונה של מלים ושל מחוות במדינות שונות.

יש עוד

פעילות כלכלית באפריקה

תמר גולן, החוקרת, גילתה פעם, בשובה הביתה בזמן ששהתה באחת מארצות אפריקה, בד יפה שהונח על מיטתה כמתנה מגבר שהכירה שם.

היא לא יחסה לכך משמעות רבה עד שבעלת הבית שלה, שהופתעה לראות את הבד על המיטה, הבהירה לה שהיא כרגע קיבלה הצעת נישואין וכדאי שהיא תחליט מה היא רוצה לעשות איתה, כי המציע הוא איש מכובד ובעל עוצמה בקהילה המקומית.

ידידה שלי, ישראלית ששהתה ביפן כאשר הייתה סטונדטית, מצאה עצמה מחוזרת בלהט בידי יפני שהתגלה כאיש היאקוזה, ארגון הפשע. בתחילת החיבור ביניהם עמדה העובדה שהיא הגיעה לפגישה ביניהן בבגדים לבנים, מה שהוא פירש כהזמנה להציע לה נישואין. כבר אמרנו כי יש משמעות שונה של מלים ושל מחוות במדינות שונות?


הקליקו לקבלת פרטים והזמנת הרצאה אודות עסקים בסביבה בינתרבותית


ג'סטות יכולות להיות כל הסיפור במקומות שונים.

איחוד חמישה

כאשר אתם יוצאים לנסיעת עסקים לחו"ל סביר להניח שלא תסתבכו עם הצעות נישואין מיותרות, הסיפורים כאן הובאו רק על מנת לסבר את האוזן, אבל דברים אחרים יכולים ליצור אי נעימויות ואי הבנות שיכולות לבל במה שניסיתם לבנות.

מומלץ למשל שלא להצמיד באיטליה את קצות האצבעות יחד כלפי מעלה כאשר שוטר מסמן לכם להתקדם עם המכונית. כן, בישראל זה אומר "רק רגע" אבל באיטליה זה "מה אתה רוצה ממני בכלל?"

בברזיל חישבו פעמיים לפני שאתם מחברים אגודל אל האצבע כסימן של הערכה, שם זה מסמן את פי הטבעת… יש מקומות שבהם סימן וי לאות ניצחון מתפרש כאמירה גסה. בסין כובע ירוק מסמן בעל מקורנן שאשתו בוגדת בו.

ג'סטות כאלה או אחרות יכולות ליפול ברגע הלא נכון, ויקח זמן רב להבהיר שהייתה טעות. המשמעות השונה של מלים ושל מחוות במדינות שונות יכולה ליצור בעיה. גם לאחר ההבהרה ישאר טעם חמוץ ואפילו מידה של חשדנות.

בשביל מה לכם?

טל רשף תרבויות ועסקים

טל רשף

טל רשף הוא מומחה להבנה עסקית, כלכלית ובינתרבותית של מדינות העולם, הוא מייעץ ומלווה חברות לפעילות מביאת תוצאות מול שווקים מתעוררים בסחר הגלובלי ומרצה בנושאי עסקים, כלכלה, תרבויות והיסטוריה.
054-4606270 * Tal@intelectual.co.il * https://intelectual.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שוייץ ציריך אגם כלכלה

להכיר ולהבין את שוויץ

שוייץ מצליחה ויחודית וחיוני להבין אותה כדי לפעול בה בהצלחה

האיטי עוני בתים

הסיפור הבלתי נתפס של האיטי

לא, הפוסט הזה לא ממליץ לעשות עסקים בהאיטי, אין לה כלכלה של ממש, וגם לא ממליץ לנסוע לשם לתיירות, שומר נפשו ירחק. הפוסט הזה מספר

ימין ימינה חץ

הסיבות לעליית הימין במערב

בתחילת אוקטובר ניצח בסלובקיה איש הימין רוברט פיצו, בבחירות בשווייץ בסוף אוקטובר ניצח הימין, כך גם בהולנד בחודש נובמבר, והימין שומר על כוחו בהונגריה ואיטליה

אדם מול ים

להכיר את הדרכים אל האושר

האדם מחפש את האושר מזה אלפי שנים ויצר כלים ודרכים להשיג אותו, אבל מה הדרך להגיע אל האושר? האושר היה משאת נפש של אנשים רבים