האם אתם ערוכים למה שיפן יכולה להציע?

הפוטנציאל של יפן מול ישראל הולך ומתממש, חשוב להבין כיצד לנצל אותו. האם אתם פועלים מול יפן? מקבלים ממנה השקעות? פועלים בשוק שלה? האם אתם ערוכים למה שיפן יכולה להציע? אם לא – כדאי שתבדקו היטב את האפשרות הזאת.

שימו לב לנתונים

פיתוח עסקי ביפן

היקף ההשקעות מיפן בשנת 2020 עלה ב-20% ביחס לשנת 2019, והגיע לכ-1.1 מיליארד דולר. זה דבר מדהים אם אנו זוכרים שמדובר בשנת מגיפה עולמית שבה הפעילות הואטה ולעתים אפילו נעצרה. באופן יחסי חלקה של יפן בסך ההשקעות הזרות שנכנסו לישראל הגיע ב-2020 ל-11.1%, הרבה מעל ל-1.8% בלבד ב-2016. בשנה האחרונה נמנו 51 השקעות יפניות שונות בישראל, כל זאת על פי מחקר שנערך על ידי אלחנן הראל וזיו טטרוק מחברת היעוץ הראל-הרץ אינבסטמנט האוס,

גם הרכב המשקיעים הולך ומתפתח וכולל בין השאר יצרני מכוניות יפניים, גופים פיננסים, חברות ביטוח וקרנות הון סיכון מגדלים שונים. בשנה האחרונה גם חלה עליית מדרגה עם כניסתם של המשקיעים המוסדיים היפנים לישראל. חברות ביטוח מובילות כמו Sompo, Tokio Marine ,Mitsui -Sumitomo , ובנקים כמו Mufg ו- Mizuho יזמו שותפויות עם חברות בתחומן בישראל. הן גם יזמו השקעות בקרנות הון סיכון ישראליות, והיום פועלות בישראל 15 קרנות הון סיכון יפניות.

זה ממשיך הלאה

זה נתון הנמצא במהלך התפתחות. צריך לקחת בחשבון ש-22 גופי השקעה חדשים הצטרפו לאחרונה למשקיעים בישראל. מרביתם משקיעים אסטרטגים המחפשים טכנולוגיות חדשניות. גם מספר הנציגויות הקבועות של חברות יפניות בישראל עלה ועל פי נתוני חברת הראל-הרץ מספר הנציגויות הקבועות גדל בארבעת השנים האחרונות מ -15 לקרוב ל 90. זאת כאשר אנו זוכרים כי חלק מהחברות היפניות הפועלות אצלנו עושות זאת מתחת לרדאר ולא נכללו בנתונים הללו.


הקליקו ליעוץ לפעילות אפקטיווית מול יפן, אימון מנהלים לקראת פעילות מולה, או הכשרות


מפתיע? אולי, לא את כולם. בשנת 2015, על רקע ביקורו ההיסטורי של ראש ממשלת יפן דאז, שינזו אבה, תוארו הפוטנציאל והמשך הדרך במאמר שלי ב-YNET כלכלה. מאז הדברים הולכים ומתממשים והם ממשיכים וימשיכו הלאה. האם אתם ערוכים למה שיפן יכולה להציע?

יפן היא אחת הכלכלות המובילות בעולם. יש לה תמ"ג של יותר מ-5 טריליון דולר בשנה, והמטבע המקומי, הין היפני, המטבע השלישי הנסחר ביותר בעולם אחרי הדולר האמריקני והאירו. מושא קנאה לראשי הבנק המרכזי של סין. כן, היא נושאת על גבה קשיים שנוצרו על ידי שנים של האטה, ה-Lost years, ותוכניות האצה כלכלית בהשקעות ענק. נכון, אבל היא עדיין ענק כלכלי לכל עניין ודבר, והפוטנציאל שלה לחברה הישראלית הוא אדיר.

קל לראות כי הפוטנציאל של יפן מול ישראל הולך ומתממש, ונשאר רק לראות כיצד לנצל אותו.

מה הההזדמנות של ישראל?

יפן ישראל

היום, תחת הנהגתו של יושיהידה סוגה הפוטנציאל נמצא בכניסה לשוק היפני, לא פחות מאשר בתחום ההשקעות. ליפן גם אתגרים שמזמינים את מה שלעולם ההייטק הישראלי יש להציע. ביניהם:

  • היא ניצבת מול איום סיני הולך ומתעצם וזקוקה לפתרונות צבאיים טכנולוגיים יצירתיים. יתרונות שיתנו לה יתרון לנוכח המסה הסינית בזירה שהיא בעיקרה ימית ואוירית.
  • יפן מתמודדת עם אובדן העליונות המסחרית שלה לנוכח התחרות המגיעה בעיקר מכיוון קוריאה וסין. התעשיה שלה מחפשת חדשנות שתציב אותה לפני המתחרים שלה.
  • ארץ השמש העולה ממצבת עצמה כמובילה בתחום הרפואי ומחפשת חדשנות רפואית שתשרת את המטרה הזאת
  • החברה היפנית הולכת ומצטמקת, יש פחות ופחות צעירים. כל המערכות שלה זקוקות למערכות אוטומציה ורובוטיקה שיחליפו את הידיים העובדות שאינן.

הפוטנציאל של יפן מול ישראל הולך ומתממש, כיצד לנצל אותו?

לצד אלה קיים אתגר מסיבי בדמות התרבות היפנית, הדרך היפנית לחשוב ולפעול בתחום העסקי. נגיסה בפוטנציאל האדיר שתואר עד כה מחייבת הבנה של יפן. על בסיס ההבנה נדרשת היערכות ליפן ופעולה על פי מה שיפתח דרך אל ליבם וכיסם של הגופים היפניים והמנהלים שלהם. פעולה בדרך היפנית.

ובכן, אל תפספסו, אם אתם כבר שם – הכירו את הפוטנציאל והגדילו את הפעילות. אם אתם לא שם אזי בדקו היטב את הפוטנציאל והיערכו לגעת בו.

[להרשמה לקבלת הפוסטים של הבלוג בלי עלות שלחו בקשה באימייל: tal@intelectual.co.il או דרך דף  צרו קשר]

טל רשף תרבויות ועסקים

טל רשף

טל רשף הוא מומחה להבנה עסקית, כלכלית ובינתרבותית של מדינות העולם, הוא מייעץ ומלווה חברות לפעילות מביאת תוצאות מול שווקים מתעוררים בסחר הגלובלי ומרצה בנושאי עסקים, כלכלה, תרבויות והיסטוריה.
054-4606270 * Tal@intelectual.co.il * https://intelectual.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עבודה עייפות ניו יורק ארה"ב ארצות הברית

ארה"ב – תרבות של יעילות

בארה"ב תרבות הממוקדת ביעילות. זה מביא הישגים אבל גם קשיים. זה שפועל מול ארה"ב חייב להיערך לכך ולתאים עצמו לכך. התמונה כאן למעלה היא איור

כלים לפעילות מול שוקי העולם

העסקים והכלכלה בעולם, לאן?

עולם הכלכלה והעסקים נע מזה עשרות שנים בגלים, מצמיחה גלובלית להאטה עולמית ואז צמיחה שוב. כל גל כזה גם מביא איתו שינויים במפת העסקים והכלכלה

עוני קובה בננות אופניים

לאן מועדות פניה של קובה?

לאן מועדות פניה של קובה? במשך שנים הייתה קובה בבחינת אצבע בעין של ארה"ב ואולי בכלל של מדינות המערב. שם, מדרום לפלורידה, במרחק של 145

בריטניה אנגליה רחוב שעון

השקיעה הכלכלית של בריטניה

כלכלת בריטניה שוקעת בעשרות השנים האחרונות. מה גורם לכך? בבריטניה נוצרה בשעתו המהפיכה התעשייתית, שם הכל התחיל. לאחר מכן התעשייה, המסחר והפיננסים הפכו אותה לכלכלה