להיערך נכון לשנה החדשה

שני אירועים מתחברים יחד בתקופה הזאת של השנה, תחילת השנה האזרחית. שנת 2021 ב-1 בינואר, ותחילת השנה האסיאתית, שנת השור, ב-12 בפברואר. בעצם השנה מצטרף לכך אירוע נוסף, לא רשמי, שהוא יותר בבחינת ציפיה, סיום הקשיים של השנה החולפת. שנת הקורונה שאיתגרה את האנושות ובכללה את הלקוחות שלכם ברחבי העולם בריאותית, כלכלית ועסקית.

תחילת השנה האזרחית והאסייתית הן הזדמנות לקידום עסקי. על מנת להיערך נכון לשנה החדשה יש לקחת את כל אלה בחשבון וללמוד את המשמעות שלהם מול קהל היעד שלי.

מזרח אסיה

שנה חדשה גונג שי פה צאי

הציפיה בתרבויות מזרח אסיה היא ששנה חדשה תהיה התחלה חדשה. היא מתחילה שם בזמן שבו החורף מתחיל להיחלש, הקור מתמתן וניתן לפתוח את הבתים, לאוורר אותם. זה הזמן לאפשר לאויר הצח ולצ'י (האנרגיה) הרעננה להסיר את הדחיסות והאויר המעופש. עכשיו ניתן להתחיל ברגל ימין, אם תרצו. משהו שמהדהד את ברכת "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה" מהיהדות. כן, היו בשנה החולפת לא מעט דברים שהסיני, הקוריאני, הוייטנאמי והיפני ירצו להשאיר מאחוריהם.

על מנת להיערך נכון לשנה החדשה עכשיו זה הרגע שבו צריך להיערך לכך. מקובל לשלוח ברכה מעוצבת, עדיף בצבעים של אדום המסמל שמחה ושל כסף וזהב המסמלים שגשוג, ולשלוח בדואר, כן, פיזית, לא וירטואלית, על מנת להביע תשומת לב, וללוות זאת בהתקשרות בטלפון או בשיחת ועידה מספר ימים לפני האירוע, על מנת לוודא שזה קורה כאשר אלה שאליהם התקשרנו עדיין לא יצאו לחופשה.


התקשרו להזמין הרצאות וסדנאות להבנה של אסיה ולפעילות מול אסיה


למי לשלוח? לכל מי שחשוב לכם שם במזרח. ואם לא תשלחו מי ישים לב? כולם! ככה זה, הם לא יאמרו דבר אבל האסייתי מבחין בפעולה זאת של תשומת לב וזוכר את מי שביצע אותה ואת מי שלא. מה לכתוב שם? ברכות באנגלית ובשפה המקומית. או בסין מדובר הרי שבמנדרינית הברכה המקובלת היא Gong Xi Fa Cai 恭喜发财, ועל זה ניתן וכדאי להוסיף כמה מילים אישיות.

השנה, במסגרת המילים האישיות, כדאי להוסיף שורה הנוגעת לדרך בה עבר אותו אדם, אותה חברה ואותה מדינה את שנת הוירוס. לצד זה להביע תקווה שהמשבר הזה יסתיים ותשובו לעשות עסקים מצויינים יחד. חיוני לזכור כי תחילת השנה האזרחית והאסייתית הן הזדמנות לקידום עסקי.

מדינות המערב

ישוע ישראל גת שמנים

מול מדינות המערב דוגמת אירופה ויבשת אמריקה, יש משמעות רק לשנה האזרחית, אבל לחלק מהאנשים יש למועד זה משמעות מיוחדת. ככלל חג המולד והסילבסטר הם הזדמנות לאנשים לאו דוקא נוצרים ולאו דוקא דתיים לחגוג. אפשר לאכול ולחלוץ בקבוקי שמפניה. לאלה כדאי לשלוח ברכות של שמחה, איחולים של Happy New year ,Joyeuse Année או Feliz Año Nuevo.

על מנת להיערך נכון לשנה החדשה חשוב לזכור כי בימים אלו אנשים אלו מקורקעים. אתרי הסקי שמושכים מיליונים לקראת תחילת השנה סגורים הפעם בגלל המגיפה. אין מיסות גדולות בכנסיות ומומלץ להוסיף משהו בנוגע למצבו של המקבל ושל המדינה שלו. במדינות דוגמת גרמניה, ארה"ב, איטליה וקנדה המצב עדיין לא טוב, כמו אצלנו ויש רצון עז באופטימיות ובשינוי לטובה.

תשומת לב מיוחדת נדרשת מול לקוחות נוצרים דתיים, ובמיוחד הקתולים שביניהם. אלה נמצאים במספרים גדולים במדינות דרום אירופה, אמריקה הלטינית ובפיליפינים. להם, כמו ללקוחות נוצרים אוונגליסטים, כדאי לשלוח מלים אחדות המתייחסות להיותכם ב-Terra Santa, ארצו של ישוע שאת הולדתו הם חוגגים. אין צורך להפוך לנוצרים ולבטא רגשות שאולי אין לכם. עם זאת תמונות מהארץ, ובמיוחד מאתרים דוגמת כפר נחום, בית ציידה, ירושלים, מדבר יהודה ונצרת, יתנו לוויית חן יפה ומבורכת.

תחילת השנה האזרחית והאסייתית הן הזדמנות לקידום עסקי. אם תרצו יעוץ כיצד לפנות בצורה מיטבית לפרטנרים מתרבות זו או אחרת, או להזמין הרצאה בנושא זה, צרו אתי קשר.

שנה טובה לכולנו, שנה של בריאות גופנית, נפשית ועסקית.

[להרשמה לקבלת הפוסטים של הבלוג בלי עלות שלחו בקשה באימייל: tal@intelectual.co.il או דרך דף  צרו קשר]

טל רשף תרבויות ועסקים

טל רשף

טל רשף הוא מומחה להבנה עסקית, כלכלית ובינתרבותית של מדינות העולם, הוא מייעץ ומלווה חברות לפעילות מביאת תוצאות מול שווקים מתעוררים בסחר הגלובלי ומרצה בנושאי עסקים, כלכלה, תרבויות והיסטוריה.
054-4606270 * Tal@intelectual.co.il * https://intelectual.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טאיוון וסין העממית

טאיוון על צומת דרכים

בתחילת 2024 התקיימו בחירות בטאיוון, כאשר השאלה העיקרית שעמדה במרכז מערכת הבחירות הייתה שאלת היחס לסין, והתוצאות מעידות על שינוי מתמשך. טאיוון על צומת דרכים.

שוייץ ציריך אגם כלכלה

להכיר ולהבין את שוויץ

שוייץ מצליחה ויחודית וחיוני להבין אותה כדי לפעול בה בהצלחה

בריטניה אנגליה רחוב שעון

השקיעה הכלכלית של בריטניה

כלכלת בריטניה שוקעת בעשרות השנים האחרונות. מה גורם לכך? בבריטניה נוצרה בשעתו המהפיכה התעשייתית, שם הכל התחיל. לאחר מכן התעשייה, המסחר והפיננסים הפכו אותה לכלכלה

נורווגיה גשר תשתיות נוף

הבדידות המשגשגת של נורבגיה

נורווגיה היא אחת המדינות העשירות ביותר היום בעולם, עם תמ"ג נומינאלי לנפש של $92,646  לשנה. מרשים, אך לא תמיד היא הייתה כזאת. זאת מדינה קטנה